Nädal 2

Üks tegevus, mis on jäänud suures joones samaks võrreldes tänapäeva ajaga kui internet veel ei olnud massidesse levinud on emailide saatmine ja vastuvõtmine. Küll saab kirju kirjutada ja vastu võtta nüüd ka telefonidel lisaks arvutile ja küllap on ka tehniline võimekus parem, et saab manusena saata suuremaid faile ja pilte. Aga peale selle on tegevus suures osas sama, kirjutad aadressi, pealkirja, sisu ja paned teele.

Asi aga, mis on muutunud on see, et tänapäeval, kui on vaja teada, kas kolleeg on parasjagu vaba või mitte avad Slacki või Teamsi või mõne muu säärase rakenduse ja vaatad, mis ta staatus on, paremal juhul näed ka ära mis kell huvi pakkuv isik on koosolekutega hõivatud ja kõik muu säärase info. Jiras saad ka vaadata, mis ülesanded parasjagu kellelgi käsil on. See aga ei ole alati nii olnud. Ammusel ajal tuli kasutada käsku who, et näha serverisse sisse loginud kasutajate infot ja selle põhjal järeldusi teha. 1977 aastal kirjutati programm finger, mis on üks esimesi rakendusi, mille eesmärk on jagada infot kasutaja kohaloleku kohta. Finger võimaldas näha kasutaja emaili aadressi ja kasutajad said jagada plaani, mille kallal nad parasjagu töötavad. Näiteks Id Software-i üks asutajatest ja mängude Doom ja Quake üks loojatest John Carmack pani päris palju oma tegemisi finger-i .plan failidesse teistele lugemiseks. See oli vist ainus moodus, kuidas teistele teada anda, et sa oled olemas ja millega sa parasjagu tegeled. Need .plan failid on inimestele palju huvi pakkunud ja neid on võetud vaevaks kokku koguda ja anda teistele lugemiseks. Siin on salv, kuhu on neid palju kokku korjatud: https://github.com/ESWAT/john-carmack-plan-archive/tree/master/by_day

Comments

Popular posts from this blog

Raamatu arvustus

Nädal 3

Nädal 5